בניית אינטראנט חדש: ציווי אסטרטגי

 

קשה להפריז בחשיבותו של האינטראנט ככלי תקשורת המשמש כנכס אסטרטגי לשיפור הפרודוקטיביות, שיתוף פעולה ומעורבות העובדים. ההחלטה להתחיל תהליך של בניית מערכת אינטראנט חדשה אינה רק מהלך טכנולוגי; מדובר במהלך שעצב מחדש את המערכת הדיגיטלית הארגון.

 

מחקר של McKinsey & Companyמגלה שארגונים עם פלטפורמות אינטראנט אפקטיביות עדים לעלייה בפרודוקטיביות של עד 20%. יתרה מכך, מחקר שנערך על ידי Nielsen Norman Groupמדגיש שאינטראנטים ממוקדי משתמשים מובילים לעלייה של 200% בשביעות הרצון של המשתמשים, ומתורגמים ישירות למעורבות ויעילות משופרים.

 

 

הנוף המתפתח: מחייב שינוי אינטראנט

 

העידן הדיגיטלי יוצר לשינוי עמוק באופן שבו עסקים פועלים ומתקשרים. האינטראנט במקום העבודה המודרני צריך לתת מענה לעבודה מרחוק, שיתוף פעולה גלובלי והפצת מידע מהירה. ארגונים דורשים פלטפורמה דיגיטלית שמסתגלת בצורה חלקה לדינמיקה הזו. אינטראנט חדש משמש כקנבס לחדשנות, המתאים לצרכי הארגון המתפתחים ומספק בסיס איתן לצמיחה עתידית.

 

מאתגר להזדמנות: שיפור חווית המשתמש

 

אינטראנט חדש אינו עוסק רק בטכנולוגיה; מדובר בשיפור חווית המשתמש. רשתות אינטראנט עמוסות מידי או חסרות תוכן רלוונטי עלולות להפריע לפרודוקטיביות ולתסכל עובדים. מערכת אינטראנט חדשה צריכה לספק הזדמנות לטפל בנקודות הכאב הללו ולספק חוויה ממוקדת במשתמש. להדגיש ניווט אינטואיטיבי, תוכן מותאם אישית ועיצוב נעים לעין. 

 

יישור אסטרטגי: סינתזה של חזון ויישום

 

ההחלטה לבנות אינטראנט חדש אינה מבודדת מהיעדים האסטרטגיים הרחבים יותר של הארגון. ישנה חשיבות רבה להגדרת יעדים ברורים עבור מערכת האינטראנט. בין אם מדובר בטיפוח שיתוף פעולה בין מחלקתי, שיפור התקשורת בין ההנהלה והעובדים או תמיכה בחדשנות, מטרת האינטרא-נט צריכה להשתלב בצורה חלקה במשימה של הארגון. האינטראנט אינו רק שדרוג טכנולוגי אלא כלי להגשמת אסטרטגיה.

 

נדרשת גישה הוליסטית

 

בניית מערכת אינטרא-נט חדשה מציגה הזדמנויות רבות, אך גם באתגרים לא מעטים . לכן נדרשת גישה הוליסטית הכוללת טכנולוגיה, ניהול שינויים וקשב לצרכי המשתמשים. גישה זו כוללת זיהוי בעלי העניין, עריכת מחקר משתמשים יסודי ועיצוב המותאם לצרכים הייחודיים של הארגון. זה כרוך גם ביצירת מפת דרכים ליישום בשלבים כדי למזער שיבושים ולהבטיח מעבר חלק.

זה לא רק פרויקט ITאלא יוזמה אסטרטגית שמיישרת את הטכנולוגיה עם החזון, משפרת את חווית המשתמש ומניעה את הארגון לעידן הדיגיטלי.

 

דוגמאות ליישום מוצלחים בעולם :

מתוך הכרה בצורך בחוויית אינטראנט מודרנית הציגה מיקרוסופט מערכת האינטראנט שלה המאפשרת תוכן מותאם אישית, מבוסס בינה מלאכותית וניווט אינטואיטיבי, מיקרוסופט השיגה עלייה של 50% במעורבות המשתמשים בתוך 6 חודשים

 

חברת   Atlassian  , חברת תוכנה מובילה, הפכה את האינטראנט החדש שלה לאקוסיסטם שיתופי משגשג, תוך האצת לוחות זמנים של פרויקטים והביאה להפחתה של 30% בזמני הפגישה.

סיפור הצלחה נוסף הוא של הבנק JPMorgan Chase   שבוא ישנם מקורות מידע שונים ואתגרי תקשורת, ג'יי.פי מורגן צ'ייס יצא למסע טרנספורמציה של אינטראנט. על ידי התאמה של האינטראנט החדש למטרה לטפח שקיפות ושיתוף ידע, החברה חוותה שיעור אימוץ יוצא דופן של 95% משתמשים במהלך השנה הראשונה.

 

בענף אחר, ענקית התרופות GlaxoSmithKline (GSK)עברה מהפך דומה. GSKזיהתה את הצורך לשפר את שיתוף הפעולה העולמי ולייעל את התקשורת. הצגת אינטראנט חדש המאפשר פורומים אינטראקטיביים ופונקציונליות חיפוש חזקה הובילה להפחתה מדהימה של 70% בזמן שהושקע בחיפוש מידע.

 

 לסיכום, ככל שארגונים מכירים יותר ויותר בפוטנציאל הטרנספורמטיבי של פלטפורמות אינטרא-נט מודרניות, ההחלטה לצאת למסע זה הופכת להזדמנות להגדיר מחדש את אופן העבודה, זרימת