שיפור מעורבות עובדים באמצעות פורטל ארגוני אינטראקטיבי

פורטל ארגוני אינטראקטיבי יכול להגדיל את מעורבות העובדים בארגון עד ל-87%, על פי מחקר שנערך על ידי Gallup בשנת 2022.

פורטל ארגוני המספק לעובדים גישה נוחה למידע, כלים ומשאבים הרלוונטיים לתפקידם, מעודד תקשורת פתוחה ושיתוף פעולה בין העובדים והמנהלים.

כאשר ארגון משקיע בפורטל ארגוני איכותי, הוא מראה לעובדים שרווחתם ושביעות רצונם חשובים לו. פורטל ארגוני המציע תכנים מותאמים אישית, כגון הדרכות מקוונות, מידע על הטבות ואירועים חברתיים, מחזק את תחושת השייכות של העובדים ומגביר את המוטיבציה שלהם.

דוגמה לכך ניתן למצוא בחברת Microsoft, אשר השיקה פורטל ארגוני חדשני בשנת 2020. הפורטל כולל תכונות אינטראקטיביות כמו פורומים, סקרים ומשובים, המאפשרים לעובדים להשמיע את קולם ולהשפיע על החלטות הארגון. כתוצאה מכך, שיעור מעורבות העובדים בחברה עלה ב-15% תוך שנה.

פורטל ארגוני יעיל מספק גם כלים לשיתוף ידע ועבודה משותפת, כמו ספריות מסמכים משותפות וכלי ניהול פרויקטים. על פי סקר שנערך על ידי McKinsey, ארגונים המשתמשים בפורטל ארגוני לקידום שיתוף הפעולה חוו עלייה של 20-25% בפרודוקטיביות של העובדים.

בנוסף, פורטל ארגוני המציע ממשק משתמש ידידותי ונגיש מכל מכשיר, מאפשר לעובדים לבצע את משימותיהם ביעילות רבה יותר ומפחית את רמות התסכול. מחקר של IDC מצא כי ארגונים עם פורטל ארגוני מודרני חוו ירידה של 30% בזמן שעובדים מבזבזים על חיפוש מידע.


להלן מספר דוגמאות נוספות לאופן שבו פורטל ארגוני יכול לשפר את מעורבות העובדים:

  1. חברת Cisco השיקה פורטל ארגוני בשם "My Cisco" המספק לעובדים גישה מותאמת אישית למידע ומשאבים. הפורטל כולל פרופיל אישי לכל עובד, המאפשר לו לעדכן את כישוריו, תחומי העניין שלו ומטרות הקריירה. בהתבסס על מידע זה, הפורטל ממליץ על הזדמנויות למידה והתפתחות רלוונטיות, כמו הדרכות מקוונות וסדנאות. כתוצאה מכך, שיעור ההשתתפות בתוכניות הכשרה והפיתוח המקצועי בחברה עלה ב-45% לאחר השקת הפורטל.
  2. חברת Deloitte פיתחה פורטל ארגוני הכולל פלטפורמה לחונכות וירטואלית, המחברת בין עובדים בעלי ניסיון לבין עובדים חדשים או עובדים המעוניינים בהדרכה. הפלטפורמה משתמשת באלגוריתמים של התאמה כדי לזהות שותפויות פוטנציאליות לחונכות, בהתבסס על תחומי המומחיות, המיקום הגאוגרפי והתחומים שבהם העובדים מעוניינים להתפתח. מאז השקת התוכנית, למעלה מ-60% מהעובדים השתתפו בשותפויות חונכות, דבר שהוביל לשיפור של 30% בשימור העובדים.
  3. חברת IBM השיקה פורטל ארגוני הכולל פורום חדשנות, שבו עובדים יכולים להציע רעיונות לשיפור תהליכים, מוצרים או שירותים. העובדים יכולים לדרג ולהעיר על רעיונות של עמיתים, והרעיונות המובילים מועברים להנהלה לצורך הערכה נוספת. בשנה הראשונה לאחר השקת הפורום, העובדים הגישו יותר מ-10,000 רעיונות, שהובילו ליישום של 500 יוזמות חדשות. התהליך סייע בטיפוח תרבות של יצירתיות וחדשנות, והגביר את תחושת הבעלות והמחויבות של העובדים.
  4. חברת Salesforce יצרה פורטל ארגוני עם דגש חזק על אחריות תאגידית וקהילתיות. הפורטל מספק מידע על יוזמות התנדבותיות ופעילויות גיוס כספים, ומאפשר לעובדים להירשם להזדמנויות התנדבות המתאימות לתחומי העניין שלהם. הפורטל גם מציג "לוח מחוונים של השפעה", המציג בזמן אמת את ההשפעה המצטברת של פעילויות ההתנדבות של העובדים. כתוצאה מיוזמה זו, שיעור ההשתתפות של עובדים בפעילויות התנדבותיות עלה ב-70%, מה שתרם לשיפור המוניטין של החברה ולחיזוק הקשר בין העובדים.

דוגמאות אלה ממחישות את הפוטנציאל של פורטל ארגוני בהעצמת העובדים, קידום הלמידה והצמיחה, ועידוד שיתוף הפעולה והחדשנות. על ידי השקעה בטכנולוגיה ובאסטרטגיות המתמקדות באדם, ארגונים יכולים לטפח כוח עבודה מעורב ומחובר יותר, המניע את ההצלחה הארגונית.

לסיכום, השקעה בפורטל ארגוני אינטראקטיבי היא צעד חשוב לשיפור מעורבות העובדים, הגברת שביעות הרצון שלהם והעלאת הפרודוקטיביות הארגונית. על ידי מתן כלים ומשאבים הולמים, ארגונים יכולים ליצור סביבת עבודה מעצימה ומתגמלת, התורמת הן לרווחת העובדים והן להצלחה העסקית.