התחומים בהם נדרשת אוטומציה עסקית



אוטומציה יכולה לעזור לעסקים קטנים ובינוניים לחסוך זמן ומשאבים, להפחית טעויות, לשפר יעילות ולהגביר את הפרודוקטיביות במגוון תחומים:

  1. מכירות ושיווק:
    • אוטומציה של יצירת לידים באמצעות טפסים מקוונים, דפי נחיתה וקמפיינים במדיה חברתית יכולה להגדיל את מספר הלידים האיכותיים עד פי 4.1, לפי HubSpot.
    • שימוש בכלי אוטומציה לשיווק במייל יכול להגדיל את ההכנסות בשיעור של עד 760%, על פי Campaign Monitor.
    • דוגמה: חברת B2B יכולה להשתמש בפלטפורמת אוטומציה שיווקית כמו Marketo או Pardot כדי לייצר לידים, לטפח אותם עם תוכן מותאם אישית, לתעדף אותם באופן אוטומטי ולהעביר אותם לצוות המכירות כשהם מוכנים לרכישה.

  2. חשבונאות וכספים:
    • אוטומציה של תהליכי הנהלת חשבונות יכולה לחסוך לחברות עד 70% בזמן ובעלויות, לפי Tipalti.
    • סקר של Sage מצא כי 66% מבעלי העסקים הקטנים מאמינים שתוכנת חשבונאות אוטומטית תאפשר להם לנהל טוב יותר את פעילותם.
    • דוגמה: חברת שירותים יכולה להשתמש בתוכנה כמו QuickBooks Online או Xero כדי להפוך את הוצאת החשבוניות, הפקת קבלות, התאמת דפי בנק והכנת דוחות פיננסיים לאוטומטיים.

  3. משאבי אנוש:
    • מחקר של CareerBuilder מצא כי חברות המשתמשות בתוכנה לאוטומציה של גיוס עובדים מדווחות על ירידה של 44% בזמן לאיוש משרות ועל חיסכון של 65% בעלויות פרסום דרושים.
    • מערכות מעקב אחר מועמדים (ATS) יכולות לחסוך עד 20% מהזמן הנדרש לגיוס בהשוואה לגיוס באופן ידני, לפי Recruiterbox.
    • דוגמה: חברת ייצור יכולה להשתמש במערכת ניהול הון אנושי (HCM) כמו BambooHR או Namely כדי לאוטומט את גיוס העובדים, הקליטה, ניהול הביצועים, מעקב זמן ועיבוד משכורות.

  4. תמיכת לקוחות:
    • סקר של Zendesk מצא כי 42% מהלקוחות מצפים לתגובה בצ'אט תוך פחות מ-5 דקות, וצ'אטבוטים יכולים לעזור לעמוד בציפיות אלה.
    • אוטומציה של אימיילים בשירות לקוחות יכולה להפחית את זמן הטיפול בפניות ב-90%, לפי Groove.
    • דוגמה: חברת סחר אלקטרוני יכולה להטמיע צ'אטבוט מבוסס AI כמו MobileMonkey או ManyChat כדי לספק תמיכה מיידית בנושאים נפוצים, ולהפנות פניות מורכבות יותר לצוות האנושי.

  5. ניהול מלאי:
    • סקר של Wasp Barcode מצא כי 46% מהעסקים עדיין מסתמכים על שיטות ידניות לניהול מלאי, וזה מוביל לאי דיוקים ב-63% מהמקרים.
    • תוכנת ניהול מלאי אוטומטית יכולה להפחית חוסרים במלאי בעד 77% ולשפר את רמות השירות ללקוחות בעד 95%.
    • דוגמה: חנות קמעונאית יכולה להשתמש במערכת כמו TradeGecko או Ordoro כדי לעקוב אחר רמות מלאי בזמן אמת, לחזות ביקוש, לייצר הזמנות רכש באופן אוטומטי, ולסנכרן נתונים עם ערוצי מכירה מרובים.

  6. ייצור ותפעול:
    • דו"ח של פורום הכלכלה העולמי צופה כי עד 2025, יישום מלא של אוטומציה ורובוטיקה יכול להגדיל את הפרודוקטיביות בייצור בשיעור של עד 30%.
    • אוטומציה של תהליכי בקרת איכות עם חיישנים ובינה מלאכותית יכולה להפחית פסולת ופחת במידה ניכרת - עד 90% בחלק מהמשימות, לפי מחקר של IBM.
    • דוגמה: חברת מזון ומשקאות יכולה להשתמש במערכת ייצור תאי (MES) כמו Plex או Oden כדי לאוטומט את מתן ההוראות לעובדים בפס הייצור, לנטר תהליכים בזמן אמת, לתחזק ציוד באופן פרואקטיבי ולהבטיח עמידה בתקנות.

  7. מחלקת IT:
    • דו"ח של Cisco מצא כי אוטומציה יכולה לפתור את המשימות השכיחות של ה-IT עד פי 3 מהר יותר מאשר עיבוד ידני, תוך הורדת שיעור השגיאה מ-40% ל-3%.
    • כלי IT מבוזרים (ITSM) עם אוטומציה יכולים לחתוך את MTTR (ממוצע זמן לפתרון) בעד 33%, לפי נתוני EMA.
    • דוגמה: צוות IT יכול להשתמש בפלטפורמה כמו ServiceNow או Atlassian כדי לאוטומט את הטיפול בבקשות שירות, לעקוב אחר אירועים בזמן אמת, לייעל שינויים בתצורה, ולאכוף עמידה במדיניות אבטחה.

  8. ניהול פרויקטים:
    • מחקר שפורסם בInternational Journal of Project Management מצא כי שימוש בטכנולוגיה לניהול פרויקטים משפר את הפרודוקטיביות של הצוות ב-75%, תוך ייעול התקשורת והשיתוף.
    • סקר של PwC מצא כי 77% מהארגונים בעלי ביצועים גבוהים ביותר השתמשו בתוכנת ניהול פרויקטים, לעומת רק 40% מהארגונים בעלי הביצועים הנמוכים.
    • דוגמה: סוכנות דיגיטל יכולה להשתמש בפלטפורמה כמו Asana או Wrike כדי לתכנן פרויקטים, להקצות משאבים, לעקוב אחר משימות ואבני דרך, לתעדף עומסי עבודה, ולהפיק דוחות על KPIs מרכזיים.

  9. ניהול מדיה חברתית:
    • לפי Sprout Social, כלים לאוטומציה יכולים לחסוך לחברות עד 6 שעות בשבוע על פעילויות הפרסום והמעורבות שלהם במדיה חברתית.
    • נתונים של Hootsuite מראים כי ממוצע ההכנסות לעוקב במדיה חברתית הוא גבוה ב-129% כאשר משתמשים בפלטפורמה לאוטומציה.
    • דוגמה: עסק לאופנה יכול להשתמש בכלים כמו Sprout Social או Agorapulse כדי לתזמן מראש את הפוסטים ברשתות מרובות, לאתר תוכן ויראלי, להשיב בצורה אוטומטית להודעות, ולנתח את הביצועים לפי פלטפורמה ומסע פרסום.

לסיכום, על ידי אוטומציה של תהליכים ומשימות מפתח במגוון פונקציות עסקיות, חברות קטנות ובינוניות (SMBs) יכולות לחסוך זמן יקר, להפחית טעויות אנוש, לשפר את השירות ללקוחות, ולהשיג רמות חדשות של יעילות ופרודוקטיביות. אוטומציה מאפשרת לצוותים להתמקד בעבודה אסטרטגית ומוסיפת ערך במקום להיות שקועים במטלות שגרתיות, מה שמקדם חדשנות וצמיחה. הכלים והטכנולוגיות לאוטומציה הופכים להיות נגישים יותר וקלים לשימוש מאי פעם, כך שכל עסק, ללא קשר לגודל או לתעשייה שלו, יכול להתחיל לקצור את היתרונות. עם העדויות המשכנעות והדוגמאות המוחשיות, ברור כי אוטומציה היא משאב חיוני לעסקים קטנים ובינוניים הרוצים לשגשג בעידן הדיגיטלי של ימינו.