העיקרון המנחה בהקמת הפורטל היה לייצר פלטפורמה סגורה בה עובדי המשרד יוכלו לתקשר, להנגיש להם מידע שנחוץ להם לעבודתם, לשפר את הדיגיטציה של תהליכים פנים משרדיים ולעקוב אחר התקדמות ביצוע מטלות על מנת לייעל את עבודת המשרד.
הפורטל הארגוני של משרד הבינוי והשיכון הושק במאי 2022 כיוזמה של מחלקת משאבי אנוש על מנת להציע שיטת עבודה נוחה ויעילה עבור המחלקות השונות של המשרד.
ארכיטקטורת המידע שנבחרה לפרויקט מבוססת על קוד פתוח מה שאפשר חסכון רב בעלויות הפיתוח ובעיקר במשך הפיתוח. המערכת מאפשרת ניווט בקלות ועיבוד מידע מהיר מאד. השימוש בקוד פתוח והיכולת לשלב מודולים שנבנו עבור לקוחות ושימושים אחרים איפשרו גמישות ומתן מענה מלא לכל צורך ודרישה שהועלו במהלך הפרויקט.
הפתרון שתוכנן ונבנה במהלך הפרויקט כולל מערכת WorkFlow המאפשרת לייצר תהליכים אוטומטיים לרבות תמיכה טכנית, בקשות חופשה, ניהול תהליכי גיוס, הערכת עובדים, תוך איסוף וניתוח כל המידע הנדרש לגורמים השונים המעורבים בתהליך.
בנוסף הוטמעו בפורטל פיצ'רים סטנדרטיים של פורטל ארגוני כגון : ספר טלפונים ארגוני, ניהול קבוצות עבודה, ניהול אירועים, גלריות תמונות, אזורי תוכן בנושא רווחה וזכויות עובדים, אזור קורסים והכשרות מקצועיות, הטמעת SSO וממשק ל Active Directory ועוד.
התוצאה : הפורטל הארגוני החדש, מאפשר נגישות מהירה למידע לעשרות מערכות תפעוליות אחרות של הארגון, איתור וניהול מסמכים, תיוק באמצעות תגיות. בנוסף מערכת ה WorkFlow שהוטמעה אפשרה לייעל עשרות תהליכים ארגוניים שנוהלו עד כה באינסוף התכתבויות מייל, ללא בקרה ומעקב מסודר.