פורטל ארגוני ככלי מרכזי בטרנספורמציה הדיגיטלית של מוסדות פיננסיים

 80% מהמוסדות הפיננסיים המובילים בעולם משתמשים בפורטל ארגוני כדי לשפר את היעילות התפעולית, לחזק את האבטחה ולספק חוויית לקוח מותאמת אישית, על פי סקר שנערך על ידי Deloitte בשנת 2022.


ייעול תהליכים ושיפור יעילות תפעולית

פורטל ארגוני מהווה פלטפורמה מרכזית לאוטומציה ואופטימיזציה של תהליכים עסקיים במוסדות פיננסיים. באמצעות הטמעת טכנולוגיות כמו אוטומציה רובוטית של תהליכים (RPA) ובינה מלאכותית (AI), הפורטל מאפשר למוסדות לייעל משימות שגרתיות, לצמצם טעויות אנוש ולשפר את זמני התגובה. כלים מתקדמים לניתוח נתונים ודיווח מאפשרים לארגונים לזהות חסמים תפעוליים ולקבל החלטות מבוססות נתונים לגבי שיפורים.

בנק ההשקעות Goldman Sachs, למשל, השתמש בפורטל הארגוני שלו כדי ליישם פלטפורמת אוטומציה המכונה "Deco". הפלטפורמה משתמשת ב-RPA וב-AI כדי לייעל תהליכים כמו KYC (הכר את הלקוח), AML (מניעת הלבנת הון) וציות רגולטורי. הפתרון אוטומטי את איסוף הנתונים, בדיקת הרקע והניתוח, והפחית את זמן העיבוד הממוצע של בקשות לקוח מ-30 דקות ל-5 דקות. גולדמן זאקס גם דיווחה על ירידה של 40% בשגיאות אנוש ועל שיפור של 25% ביעילות התפעולית.


חיזוק אבטחת הסייבר וניהול סיכונים

פורטל ארגוני מציע הזדמנות למוסדות פיננסיים לשפר את אבטחת הסייבר ולהפחית סיכונים תפעוליים. על ידי שילוב טכנולוגיות כגון זיהוי ביומטרי, אימות רב-גורמי (MFA) וניתוח התנהגות משתמשים, הפורטל יכול להגן מפני גישה לא מורשית ופעילות זדונית. כלים מתקדמים לניהול זהויות וגישה (IAM) מבטיחים שרק משתמשים מורשים יכולים לגשת למשאבים רגישים, תוך שמירה על תיעוד מלא לצרכי ביקורת.

בנק ה-HSBC, לדוגמה, השתמש בפורטל הארגוני שלו כדי ליישם פתרון IAM מבוסס סיכונים. המערכת משתמשת בלמידת מכונה כדי לנתח את התנהגות המשתמשים בזמן אמת, לזהות חריגות ולהפעיל אמצעי אימות מותאמים אישית. היא גם מבצעת סריקות תקופתיות של הרשאות גישה, כדי להבטיח שמשתמשים מקבלים את רמת הגישה המינימלית הנדרשת לביצוע תפקידיהם. כתוצאה מיישום הפתרון, HSBC דיווחה על ירידה של 60% בתקריות אבטחה ועל שיפור של 50% בזמני התגובה לאיומים.


שיפור חווית הלקוח ומתן שירותים דיגיטליים

פורטל ארגוני יכול לשמש כפלטפורמה למתן שירותים דיגיטליים וחוויית לקוח מותאמת אישית. על ידי שילוב טכנולוגיות כמו בינה מלאכותית, ניתוח נתוני עתק (Big Data) ולמידת מכונה, המוסדות הפיננסיים יכולים להציע הצעות ערך מותאמות אישית, לספק תמיכה מונחית נתונים ולפשט את תהליך קבלת ההחלטות של הלקוחות. צ'אטבוטים מונעים AI, קונסיירז'ים דיגיטליים והמלצות בזמן אמת מסייעים ללקוחות לנווט במוצרים ובשירותים פיננסיים, מה שמוביל לשביעות רצון ונאמנות גבוהות יותר.

בנק הצרכנות Capital One, למשל, השתמש בפורטל הארגוני שלו כדי להשיק עוזר וירטואלי מונע AI בשם "Eno". Eno משתמש בעיבוד שפה טבעית (NLP) כדי להבין שאלות של לקוחות בשפה חופשית, לספק תשובות מותאמות אישית ולבצע משימות כגון העברת כספים או תשלום חשבונות. הוא גם לומד מכל אינטראקציה כדי לשפר את הדיוק והרלוונטיות של התגובות לאורך זמן. מאז השקת Eno, Capital One דיווחה על עלייה של 25% בשביעות הרצון של לקוחות ועל ירידה של 20% בעלויות שירות הלקוחות.


קידום חדשנות והאצת השקת מוצרים

פורטל ארגוני יכול לתמוך בתרבות של חדשנות ולאפשר למוסדות פיננסיים לפתח ולהשיק מהר יותר מוצרים ושירותים חדשים. על ידי מתן פלטפורמה לשיתוף רעיונות, שיתוף פעולה בין-תפקודי ומחקר שוק, הפורטל מסייע לארגונים לזהות מגמות מתעוררות, לפתח הצעות ערך חדשניות ולבחון קונספטים במהירות. כלים לניהול מוצר אג'ילי, אוטומציה של פריסה ובדיקות A/B מאפשרים למוסדות לצמצם את זמן ההגעה לשוק ולהתאים את ההצעות שלהם לצרכים המשתנים של הלקוחות.

Banco Santander, קבוצת הבנקאות הספרדית, השתמשה בפורטל הארגוני שלה כדי להשיק את "Santander Ideas", פלטפורמת חדשנות פתוחה המחברת את הבנק עם יזמים, סטארטאפים ואקדמיה. הפלטפורמה מציעה hackathons, אתגרי חדשנות ותוכנית אקסלרציה, המאפשרים לבנק לאתר טכנולוגיות פורצות דרך ולטפח שיתופי פעולה. היא גם מספקת sandboxes לבדיקה מהירה של קונספטים ומעבדות חדשנות להאצת התפתחות הרעיונות. בעקבות היוזמה, Santander דיווחה על השקת יותר מ-100 מיזמים חדשניים ועל קיצור זמן ההגעה לשוק של מוצרים חדשים ב-30%.


לסיכום,
פורטל ארגוני הוא קטליזטור חיוני לטרנספורמציה הדיגיטלית של מוסדות פיננסיים. בין אם מדובר בייעול תהליכים, חיזוק האבטחה, שיפור חוויית הלקוח או האצת החדשנות, פורטל ארגוני מציע דרך חדשנית לפשט תהליכים, לנהל סיכונים ולהתאים את השירותים לצרכים המשתנים של הלקוחות. ככל שהענף הפיננסי ממשיך להתפתח, פורטל ארגוני צפוי להפוך לנדבך מרכזי באסטרטגיית ה-IT של המוסדות, ולהניע את המעבר לעתיד פיננסי דיגיטלי ומאובטח יותר.